Saturday 18 August 2012

♥ HATIKU MILIK SIAPA? ♥ BAB:1 PART: 3 end

 "Hari ni, kau taknak pergi kantin ke?" tanya Wanie kepada Tiekah. 

 "Taknaklah, sebab aku puasa ganti. Kau tak ganti lagi ke puasa kau yang tahun lepas. Sekarang ni dah bulan 6 dan kot" soal Tiekah kembali. Wanie hanya tersengih seperti kerang busuk.

 "Tak lagi, maybe next week ye, baru aku mula ganti puasa hehhehehh" Tiekah hanya mengeleng saja. 

 "Wanie, kalau kau nak rehat, pergilah. Aku nak lepak kat library je, baca buku".

 "Ishhh... Sampai hati kau biarkan aku makan sendirian. Kau tak takut ke, nanti kawan kau yang comel ni kena culik ke, huh?" bulat sahaja mata Tiekah mendengarnya.

 "Kau ni tak betul ke, sapalah nak culik kau tu? Dah la makan kuat tahap gaban bukan tahap dewa dah ok" Wanie mencubit lengan Tiekah. Aduihhhhh.....

 "Sakitlahhhhh, Wanie!" jerit Tiekah sambit tangannya mengusap lengan kirinya.

 "Padam muka! Kutuk aku lagi. Buweeekkkk" Wanie menjelir lidah kearah Tiekah. Tiekah yang geram menlihat perilaku Wanie mula mengejar Wanie. Kelas yang tadi sunyi sepi mula riuh rendah dengan kerenah dua sekawan ini. 

 "Kau tunggu, kau. Nanti aku dapat siap kau, aku geletek sampai kau takboleh nak ketawa lagi!" Tiekah mengugut, tetapi Wanie tidak menghiraukannya malah mula merasa seronok kerana dapat mengenakan sahabat baiknya itu. 

 "Kejarlah sampai dapat! Hheheeheheh" sedar tak sedar Wanie sudah berada di luar kelasnya. Dia berlari tanpa memandang ke belakang. Tiba-tiba....Aduhhhh...Wanie jatuh terduduk.

 "Sorry-sorry, saya tak sengaja" opsss dia rupanya. Takpalah kasi Wanie chance kejap, hehehhehehe. Tiekah berlari semula kedalam kelas, sambil tidak lekang senyuman dibibirnya.

 "Sorry-sorry, saya betul-betul tak sengaja. Awak tak apa-apa?" aduhhh sakitnya punggung aku, Wanie menahan sakitnya. Dia menoleh mencari suara meminta maaf kepadanya. Ehhh dia, Wanie terus bangun untuk berdiri. Aishhhman budak perempuan hari tu la, Hanif terkaku seketika.

 "It so okay, saya tak apa-apa" Wanie terus beredar dari situ. Hanif yang menlihatnya masih terkaku ditempatnya, sehinggalah Yusri menegurnya untuk mengajak pulang kekelas. Dia memerhati Wanie yang baru memasuki kelas 3 Beta sambil berlari anak. Ohhhh junior aku rupanya, from 3 pulak tu. Ada pulangla aku nampaknya, hehheheheh. Dia terus berlalu pergi dari situ.

 Manakala Wanie masuk kekelas sambil berlari anak menuju ke tempat duduknya. Dia terus menekup mukanya dimeja belajar. Hishhhhh, malunya tadi. 

 "Hehehehehhe, macam mana tadi kawan, seronok tak?" Tiekah ketawa kecil kerana mengingat kejadian tadi.

 "Seronok hotak kau! Kau sajakan, tinggalkan aku seorang kat situ. Bukan nak tolong ke apa, ini boleh pulak lari masuk kekelas balik!" Wanie pura-pura menangis.

 "Alaaaaa...siannya dia. Beritahu jelah yang kau suka tadi bagai nak rak, kan" sendir Tiekah bersahaja.

 "Hhehehehehhe, adala sikit. Tapi tak bestlah dengan styles ni, tak gempak" geleng Wanie.

 "Aikkk, dah habis nangis? Kalau tak meh sini aku pergi panggil abang Hanif kau tu" usik Tiekah.

 "Woii, kau jangan buat gila Tiekah! Aku tengah 'bendera' ni" marah Wanie. Kuatir jika Tiekah membuat apa yang dikatakannya nanti.

 "Huhhh, tau takut! Dahla cikgu dah masuk tu nanti kita borak lagi ye makcik" Wanie menunjukkan thumb up menunjukkan dia setuju dengan Tiekah.

No comments:

Post a Comment